loading...
ما قهرمان هستیم!
sarhm بازدید : 403 نظرات (0)

انواع ارتباطات

ارتباطات غیر کلامی


ارتباطات غیر کلامی فرایند رساندن معنا را در صورت پیام‌های بدون واژه از طریق ژست، زبان بدن یا استقرار؛ چهره و تماس چشمی، ارتباط جسم مانند لباس، مدل مو، معماری، نمادها و سمبل‌ها، همچنین از طریق مجموع موارد فوق توصیف می‌کند. ارتباط غیر کلامی نیز به عنوان سکوت زبان نامیده می‌شود و نقش کلیدی در زندگی روزمره بشر در روابط اشتغال به درگیری‌های رمانتیک را دارد. گفتار همچنین دارای عناصر غیر کلامی معروف به paralanguage است. این خدمات شامل کیفیت صدا، احساسات و سبک صحبت کردن و همچنین ویژگی‌های عروضی مانند ریتم، تکیه صدا و استرس است. به همین ترتیب، موضوعات نوشته شده شامل عناصر غیر کلامی مانند شیوه دست خط، نظم معنایی از کلمات و استفاده از شکلک برای انتقال عبارات احساسی به صورت تصویری است



ارتباطات تصویری


ارتباطات تصویری انتقال نظرها و اطلاعات از طریق ایجاد نمایش‌های تصویری است. درجه اول با تصاویر دو بعدی همراه است شامل علائم، فن چاپ، نقاشی، طراحی گرافیک، تصویر، رنگ‌ها ومنابع الکترونیکی، ویدئو و تلویزیون است. تحقیقات اخیر در این زمینه بر روی طراحی وب سایت و قابلیت استفاده گرای گرافیکی متمرکز شده است. طراحان گرافیکی از روش‌های ارتباط تصویری در عمل حرفه می‌کنند


ارتباطات کلامی


ارتباطات کلامی، در حالیکه دردرجه اول به ارتباط کلامی سخن اشاره می‌کند گفته می‌شود، به طور معمول در هر دو واژه، کمک‌های کلامی و غیر کلامی عناصر برای حمایت از انتقال معنی تکیه دارد. ارتباط کلامی شامل بحث وگفتگو، سخنرانی‌ها، نمایش‌ها، ارتباطات بین فردی و بسیاری از انواع دیگر است. در ارتباطات چهره به چهره زبان بدن و چگونگی صدا نقش مهمی را بر عهده دارد و ممکن است تأثیر بیشتری بر شنونده داشته باشد نسبت به محتوای در نظر گرفته شده از واژه‌هایی که گفته شد. مجری ماهر باید توجه مخاطب و ارتباط با آنها را در نظر بگیرد. به عنوان مثال از گفتن یک جک توسط دو نفر یکی ممکن است مخاطب را با توجه به زبان بدنش و تن صدایش بسیار سرگرم کند در حالیکه نفر دوم با استفادهٔ دقیق از همان کلمات شنوندگان را خسته و عصبانی کند[نیازمند نقل قول] کمک‌های بصری می‌تواند به آسان کردن ارتباطات مؤثر کمک کند وتقریبا همیشه در سخنرانی‌ها برای مخاطبان استفاده می‌شود. به طور گسترده‌ای گفته شد و به طور گسترده شکلی که به اشتباه تفسیر شداستفاده شد تا اهمیت حالت تحویل را تأکید کند"ارتباطات شامل ۵۵٪ زبان بدن، ۳۸٪ تن صدا، ۷٪محتوای کلمات،"به اصطلاح"قانون ۷٪ـ۳۸٪ـ۵۵٪"[۱] با این حال این چیزی نیست که تحقیقات اخیر ذکر کردـ بلکه، زمان انتقال احساسات، اگر زبان بدن، لحن صدا، و واژه ناسازگار باشند درآن هنگام زبان بدن و لحن صدا را بیشتر از یک کلمه باور خواهند داشت[نیازمند روشن] به طور مثال شخصی در حالی که من من کنان، قوز کرده، با نگاه به دور می‌گوید"از ملاقات شما خوشحال هستم"به عنوان بی‌احترامی تفسیر خواهد شد (بحث بیشتر در آلبرت محرابیان، سه عنصر از ارتباطات) مدل ارتباطات:نوشته شده شفاهی تصویری الکترونیکی غیر شفاهی

مدل ارتباطات


  • مدل ارتباطی شانون و ویور
  • ابعاد مهم برنامه ارتباطات
  • کد برنامه ارتباطات
  • مدل خطی ارتباطات
  • مدل ارتباطات متقابل
  • مدل ارتباطی بیرولز فرستنده ـ پیام ـ کانال ـ گیرنده

مدل ارتباطات متقابل

اولین مدل عمده برای ارتباط به وسیله کلود شانون و وارن ویور برای آزمایشگاه‌های بل (۶)در سال ۱۹۴۹ آمد. مدل اصلی به جهت بازتاب کردن عملکرد رادیو و فن آوری‌های تلفن طراحی شده بود. مدل اولیه آنها متشکل بود از سه بخش اصلی:فرستنده، کانال و گیرنده. فرستنده قسمتی از تلفنی بود که شخص با آن صحبت می‌کرد، کانال خود تلفن بود، و گیرنده قسمتی از تلفن بود که در آن یک نفر می‌تواند صدای فرد دیگری را بشنود. شانون و ویور همچنین فهمیده بودند که بیشتر اوقات ایستگاهی وجود دارد که مانع گوش دادن به یک مکالمه تلفنی می‌شود، که آنها پنداشتند پارازیت است. در یک مدل ساده، اغلب بعنوان مدل انتقال یا نمای استاندارد از ارتباطات، اطلاعات یا مضمون (برای مثال یک پیام در زبان طبیعی) به چند شکل فرستاده می‌شود (بعنوان زبان گفتاری) از یک emisor / فرستنده/رمز گذار به یک مقصد/گیرنده/رمز گشا. (این مفهوم معمولی ا زارتباطات براحتی ارتباط را وسیله‌ای برای گرفتن و فرستادن اطلاعات می‌بیند) نقاط قوت این مدل سادگی، کلی گرایی و کمیت گرایی است. دانشمندان اجتماعی کلود شانون و وارن ویور ساختار این مدل را بر اساس عناصر زیر بیان کردند:


  1. یک منبع اطلاعات، که پیام را تولید می‌کند
  2. یک فرستنده، که پیام را درون سیگنال کد گذاری می‌کند
  3. یک کانال، که سیگنال‌ها را برای انتقال تنظیم می‌کند
  4. یک گیرنده، که پیام را از سیگنال «رمز گشایی» (بازسازی) می‌کند
  5. یک مقصد، جایی که پیام می‌رسد

شانون و ویور استدلال کردند که در این نظریه سه سطح از مشکلات برای ارتباط وجود دارد.

  • مشکل فنی:چطور می‌توان با دقت پیام را انتقال داد؟
  • مشکل معنایی:چقد رمعنی «انتقال» دقیق است؟
  • مشکل عامل مؤثر:چگونه به طور مؤثر معنی رفتار و تأثیر گذار را دریافت می‌کند؟

نقد و بررسی مدل انتقال با بیان دانیل چندلر:

  • فرض می‌شود پیام دهنده‌ها افراد منزوی هستند
  • بدون هزینه برای اهداف متفاوت
  • بدون هزینه برای تفسیرهای متفاوت
  • بدون هزینه براری روابط نابرابر قدرت
  • بدون هزینه برای موقعیت متن

در سال ۱۹۶۰، دیوید برلو مدل خطی ارتباط شانون و ویور (سال ۱۹۴۹)را گسترش داد و مدل ارتباط smcr را ایجاد کرد. مدل ارتباطی فرستنده ـ پیام ـ کانال ـ گیرنده ـ مدل را به درون بخش‌های متخصصی جدا می‌کند و توسط دانشمندان دیگر گسترش یافته است. ارتباطات معمولاً همراه چند بعد اصلی توصیف می‌شود:پیام (چه نوع کارهایی ارتباط برقرار می‌کند)، منبع /emisor / فرستنده/ رمز گذار (توسط اشخاص)، شکل (در فرم)، کانال (به واسطه رسانه)، مقصد/ گیرنده/ هدف/ رمز گشا (به اشخاص)، و گیرنده. ویلبر اسکرم (۱۹۴۵)نیز نشان داد که ما باید بررسی کنیم که یک پیغام (خواسته یا نا خواسته) در هدف پیام تأثیر دارد.[۸] میان طرفین، ارتباطات شامل اعمالی نظیر دانش تجربی مشورت، ارائه مشاوره و فرمان، پرسش سؤال می‌باشد و این اعمال ممکن است در یکی از راه‌های مختلف ارتباطات فرایندهای زیادی داشته باشد. این شکل بستگی به توانایی ارتباط گروه دارد. محتوا و شکل ارتباط با هم می سازندپیامی را که به سوی مقصد فرستاده می‌شود. هدف می‌تواند خود شخص، شخص یا موجود دیگر، نهاد دیگر (مانند یک شرکت یا گروهی از موجودات) باشد. ارتباط می‌تواند به عنوان ادارهٔ فرایندهای انتقال اطلاعات به وسیله سه سطح از قواعد وابسته به طبی دیده می‌شود:

  1. نحوی (خواص رسمی از نشانه‌ها و نمادها)
  2. عمل گرا (در رابطه با روابط بین نشانه ها/اصطلاحات و کاربران آنها) و
  3. معنایی (مطالعه روابط بین نشانه‌ها و نمادهاو آنچه که آنها نشان می‌دهند)

بنابراین، ارتباطات متقابل اجتماع است جاییکه در آن حداقل دو عامل مورد تداخل یک مجموعه مشترک از قواعد طب را به اشتراک می‌گذارند. این قوانین به طور معمول در بعضی از احساسات نادیده گرفته می‌شود خود ارتباطی برگزار می‌شود. خود ارتباطی، شامل ارتباط درون فردی که از طریق دفتر خاطرات روزانه یا صحبت کردن با خود است، هر دو پدیده ثانویه به دنبال فراگیری اولیه توانایی‌ها و ظرفیت‌های ارتباطی در تعامل اجتماعی هستند

با توجه به این نقاط ضعف، بارنلود(۲۰۰۸)یک مدل معاملاتی از ارتباط را پیشنهاد کرد.[۹]فرضیه اصل مدل معاملاتی ارتباطات این است که ارسال و دریافت پیام را به صورت همزمان بکار می گیرند

یک فرستنده و یک گیرنده کمی پیچیده‌تر متقابلاً به یکدیگر وابسته هستند. این نگرش دوم از ارتباطات، اشاره می‌کند به عنوان مدل تشکیل دهنده یا دیدگاه کسی که قانون را به طرز ویژه‌ای تعبیر می‌کند، بر نحوه ارتباطات فرد به عنوان عامل تعیین کننده از راه پیامی که تفسیر خواهد شد تمرکز می‌کند. ارتباط به عنوان یک کانال مشاهده می‌شود: که این اطلاعات سفر از یک فرد به فرد دیگری تصویب می‌شود و این اطلاعات از ارتباط خود جدا می‌شوند. به عنوان یک مثال خاص از ارتباط عمل سخنرانی نامیده می‌شود. فیلترهای شخصی فرستنده و فیلترهای شخصی گیرنده ممکن است بسته به سنت‌های مختلف منطقه‌ای، فرهنگ، و جنسیت تغییر یابد؛ که ممکن است معنی در نظر گرفته شده محتویات پیام تغییر پیدا کند. در حضور «صدای ارتباطات» در کانال انتقال (هوا در این مورد) دریافت و رمز گشایی از مطالب ممکن است ناقص شود، به این ترتیب عمل سخنرانی ممکن نیست به اثر مطلوبی دست پیدا کند. یک مشکل با این کد گذاری ـ فرستادن ـ دریافت ـ رمز گشایی مدل این است که فرایندهای رمز گذاری و رمز گشایی اشاره می‌کنند که فرستنده و گیرنده دارای هر چیزی است که این عملکردها به عنوان کد کتاب، و این که اینها کد دو کتاب هستند، خیلی کم، اگر شباهت یکسان نیست. اگرچه چیزی شبیه کد کتاب‌ها توسط مدل ضمنی است، آنها در هیچ جای مدل ارائه نمی‌شوند، که مشکلات مفهومی زیادی را تولید می‌کند

نظریه هایcoregulation توصیف می‌کند ارتباطات را به عنوان یک فرایند خلاق و پویا و مداوم، به جای تبادل گسسته از اطلاعات است. رسانه‌های کانادایی محقق هارولد لنیس داشت نظریه‌ای که مردم استفاده می‌کنند انواع مختلف رسانه‌ها به ارتباط و که یکی از آنها انتخاب خواهد شد به استفاده از امکانات مختلف برای شکل و دوام جامعه (وارک، مکنزی ۱۹۹۷) ارائه دهد. مثال معروف او این است که با استفاده از مصر باستان و نگاه در راه‌های آنها که خودشان به واسطه رسانه‌ها با خواص خیلی مختلف سنگ و پاپیروس می‌ساختند. پاپیروس چیزی است که او «فضا صحافی» می‌نامد. آن ساخته شده ممکن است انتقال دهد دستورات نوشته شده د رفضای امپراتوری و جنبش لشکر کشی‌های نظامی دور و دولت استعماری را قادر می‌سازد. سنگ دیگر «زمان اتصال» است، از طریق ساخت معبد و اهرام می‌تواند اقتدار نسل به نسل خود را حفظ کند، از طریق این رسانه‌ها می‌توانند آنها شکل ارتباط را در جامعه خود تغییر دهند (وارک، مکنزی ۱۹۹۷)

حوزه‌های تخصصی ارتباطات به مسایل مختلفی می‌پردازند از جمله

  • ارتباطات جمعی
  • ارتباطات توسعه
  • مطالعات رسانه‌ای
  • ارتباطات سازمانی
  • زبان‌شناسی اجتماعی
  • تحلیل گفتمان
  • زبان‌شناسی شناختی
  • معنی شناسی


sarhm بازدید : 261 نظرات (1)



امروزه روانشناسان متوجه شده اند که با کمک رنگ ها می توان به خصوصیات افراد پی برد و در حقیقت نوع رنگ انتخابی هر فرد تا حد بسیار زیادی گویای نوع شخصیت او می باشد

 

عشق ورزیدن به رنگ خصلتی است که خداوند در وجود مخلوقات خود، گذاشته است و انسان علاقه بسیاری به استفاده از رنگ های مختلف دارد. امروزه روانشناسان متوجه شده اند که با کمک رنگ ها می توان به خصوصیات افراد پی برد و در حقیقت نوع رنگ انتخابی هر فرد تا حد بسیار زیادی گویای نوع شخصیت او می باشد.

 

استفاده از رنگ بسیار حساس بوده و باید به گونه ای باشد که تاثیری مثبت روی فرد و یا اطرافیان او بگذارد. در این مبحث به رنگ ها و ارتباط آن با شخصیت افراد پرداخته شده است.

 

1- قرمز 

رنگ قرمز بیانگر حرارت، خون، شهوت، عشق، گرمی، قدرت، هیجان و تهاجم است. رنگ قرمز می تواند فشار خون و تعداد تنفس های فرد را بالا ببرد و مردم رادر تصمیم گیری سریع و آنی تحریک کند. تعداد آرزو و خواسته ها را بالا می برد. توجه ها را به سرعت به خود جلب می کند و قدرت و انرژی را به افراد انتقال می دهد.

 

اشخاصی که خواهان رنگ قرمز هستند، عاشق هیجان و بسیار پرتحرک اند. خیلی راحت و آسان دست به کارهای مخاطره آمیز می زنند. روحیه ای بسیار آتشین و تهاجمی داشته و معمولا با هرچیزی سر جنگ دارند و زود خشمگین می شوند. در انجام دادن کارهای شان بسیار شتاب می کنند و می خواهند به سرعت به نتیجه برسند. عاشق پیشه و خونگرم اند و به راحتی دوست پیدا می کنند. درضمن روحیه ای مقتدر و توانمند دارند.

 

2- قهوه ای 

قهوه ای رنگ زمین و چوب است. این رنگ آرامش بخش بوده و دارای قدرت و بالندگی است. همچنین رنگ قهوه ای انتقال دهنده اعتبار، استقامت و قدرت است. در عین حال فضا و محیطی راحت و بی طرف ایجاد می کند. افرادی که این رنگ را دوست دارند معمولا روی محیط اطراف خود علاوه بر ایجاد آرامش می توانند تسلطی کامل داشته باشند و اهل عمل هستند و قدرت پیشرفت در وجودشان بالقوه وجود دارد.

 

به این افراد می توان تکیه کرد زیرا قابل اعتمادند.آنها معمولا صادق و راستگو هستند. این اشخاص از احساس مسئولیت بالایی برخوردارند و بسیار خانواده دوست هستند. همچنین هر وقت یکی از دوستان شان به کمک نیاز داشته باشد، او را ناامید رها نمی کنند. از طرفی عاشق خرید وسایل مختلف و تزیین خانه شان هستند اما هرگز پول شان را بیهوده هدر نمی دهند.

 

3- صورتی

 صورتی، رنگی لطیف و تسکین بخش است. این رنگ باعث آرام و مهربان شدن قلب ها می شود. در تحقیقی در واشنگتن، دیوارهای زندانی را صورتی رنگ کردند و این رنگ حالت تهاجمی زندانیان را کاهش داد. این رنگ باعث کم شدن سرعت عمل ماهیچه های قلب می شود و معمولا از انرژی فرد می کاهد.

 

اشخاصی که به رنگ صورتی علاقه بیشتری دارند روحیه لطیف داشته و بسیار احساساتی ودلسوز می باشند و قلبی بسیار مهربان دارند. کمتر از دیگران می رنجند و بسیار بخشنده می باشند. معمولا کارهای خود را با حوصله و اعصاب راحت انجام می دهند و اصلا عجول نیستند. روی هم رفته آرام و بدون سر و صدا هستند.

 

افرادی که رنگ صورتی را دوست دارند معمولا از مراقبت کردن از دیگران لذت می برند. آنها پدر و یا مادرهای فوق العاده ای می شوند. این افراد، حتی اگر پا به سن بگذارند، از نظر دیگران همیشه جوان به نظر می رسند.

 

4- زرد 

رنگ زرد روشن لیمویی به دلیل منعکس ساختن نور، چشمان را بسیار خسته می کند، اگر اتاق نوزاد را زرد رنگ کنید، مطمئن باشید که دفعات گریه کردنش بسیار زیاد شده و به سرعت عصبانی و ناآرام می شود. این رنگ سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد. فرد را هوشیارتر می کند و تمرکز حواس او بیشتر می شود. رنگ زرد نشاط آور، خلاق و گرم است و باعث نشاط و شادی می شود.

 

اشخاصی که رنگ زرد را دوست دارند، بسیار خلاق می باشند. همیشه در کارهای خود تنوع ایجاد می کنند و به زندگی خود روح می بخشند. وجودشان غنی از شور و اشتیاق و سرخوشی است. در کنار چنین افرادی همیشه احساس نشاط می کنید. با دیگران رفتاری بسیار گرم و صمیمی دارند و هرگز زندگی را سخت نمی گیرند. درون گرا و منطقی نیز هستند و می توانند فیلسوف های برجسته ای شوند.

 

شخصیت شناسی از روی رنگ ها

نوع رنگ انتخابی هر فرد تا حد بسیار زیادی گویای نوع شخصیت او می باشد‎

 

 

5- نارنجی 

رنگ نارنجی با گرمی، رضایت و خشنودی، ثمربخشی و خوش مزاجی و نشاط در ارتباط است. تاثیر بسیار زیادی روی محیط اطراف خود می گذارد. در ضمن بهترین رنگ برای رستوران ها می باشد. چرا که اشتهای افراد را زیاد می کند. اشخاصی که رنگ نارنجی را به رنگ های دیگر ترجیح می دهند معمولا افرادی شاد و سرزنده هستند.

 

هیچگاه از چیزی ناامید نمی شوند و اگر هم کمی کسل شوند، زود و خیلی سریع روحیه خوب خود را باز می یابند. افرادی برون گرا، خوش مشرب، اجتماعی و پر از حرارت و انرژی اند. آنها به نظم و ترتیب اهمیت بسیاری می دهند و در منزل یا در محیط کار خود همیشه مرتب و منظم هستند.

 

6- آبی 

آبی بیانگر خرد، اعتماد، وفاداری، تنهایی و اندوه است. این رنگ آرامش بخش اعصاب و هوشیارکننده انسان است. ذهن را فعال کرده و فرد را به تامل و تفکر وا می دارد. رنگ خوبی برای اتاق غذاخوری نیست زیرا سرکوب کننده اشتهاست. حتی در طبیعت، خوراکی های سمی آبی رنگ هستند و کپکی که بر روی غذاهای فاسد ایجاد می شود نیز آبی است.

 

اشخاصی که به رنگ آبی علاقه مندند معمولا صلح طلب و آرامش خواه هستند. کمتر به دنبال مسائل هیجان انگیزند و چندان خود را به دردسر نمی اندازند. در دوستی های خود بسیار ثابت قدم و وفادارند. درضمن اشخاصی متفکر و درستکار هستند و به تحصیلات نیز اهمیت زیادی می دهند. بیشتر مواقع نخبگان به این رنگ علاقه دارند.

 

7- بنفش 

بنفش رنگ صداقت و وفاداری است و بیانگر محبت، حسی رومانتیک، ثروت و دلفریبی است و در طبیعت بسیار نادر و کمیاب می باشد. این رنگ با معنویات و تصورات در ارتباط است. در حقیقت تخیل افراد را به کار می اندازد و آنها را وارد به درون نگری می کند و اجازه می دهد تا دید عمیق تری به خود و محیط زندگی خود پیدا کنند. کسانی که به دنبال کشف حقیقت و معنای زندگی هستند، بهتر است محیط اطراف خود را به رنگ بنفش درآورند، زیرا این رنگ در انجام تفکر عمیق به آنها بسیار کمک می کند.

 

اشخاصی که رنگ بنفش را دوست دارند با محیط اطراف خود بسیار سازگار هستند و معمولا خود را با محیط و مسائل جدید به آسانی وفق می دهند. افرادی هنرمند و عاشق زیبایی هستند. درون نگر و زیرک می باشند و به همه چیز با نگاهی فیلسوفانه می نگرند. البته کمی هم احساساتی اند.

 

8- سبز 

رنگ سبز القاکننده روح زندگی، جوانی، طراوت، امید و اشتیاق است. رنگ سبز دید چشم را بهتر می کند و آرامش بخش است. طبیعتی نسبتا خنثی دارد و روی سیستم اعصاب انسان تاثیری مثبت می گذارد. این رنگ مناسب ترین رنگ برای اتاق های انتظار و اتاق جراحی است.

 

سبز بیانگر نیرومندی، حفاظت، جاودانگی و صلح است.

 

اشخاصی که به رنگ سبز علاقه مندند، افرادی امیدوار به زندگی، ثابت قدم و محکم می باشند و از تعادل روحی بسیار مناسبی برخوردارند. بنابراین در کنار آنها می توانید احساس امنیت کنید. در ضمن این افراد به آداب و معاشرت اهمیت بسیاری می دهند و کاملا اخلاقی می باشند. بدین جهت معمولا خوش نام و معتمد دیگران هستند.

 

9- طلایی 

طلایی رنگ موفقیت، دستیابی و پیروزی است. با فراوانی و سعادت، رفاه، کیفیت و اعتبار و پچیدگی است. این رنگ بیانگر انرژی و قدرت خورشید است و قدرت مردانگی را نشان می دهد. برعکس رنگ نقره ای که با زنانگی در ارتباط است، رنگ طلایی خوشبینی و افکار مثبت در محیط خود را بالا می برد و گرمی و صمیمیت را بالا می برد. افرادی که رنگ طلایی را دوست دارند، معمولا از کاریزمای بالایی برخوردار بوده و شخصیت محکم و مقتدری دارند.

 

با احساس مثبتی که به زندگی دارند می توانند اثر بسیار خوبی روی محیط اطراف خود بگذارند سطح موفقیت خود و گروهی که در آن هستند را بالا ببرند. این افراد معمولا از سختی ها و پیچیدگی های زندگی لذت می برند و هیچ ابایی از مشکلات ندارند. البته گاهی اوقات ممکن است اعتماد به نفس بیش از حد آنها را به دردسر بیندازد.

 

10- سفید

 

رنگ سفید علامت خلوص، کمال، بی گناهی و پاکی است. این رنگ به طور کلی نشان دهنده رشد و خلاقیت، هوشیاری و البته گاهی میل به تنهایی و گوشه گیری است. افرادی که به این رنگ علاقه مند هستند همیشه ظاهری مرتب و تمیز دارند و به بهداشت شخصی و محیط زندگی شان بسیار اهمیت می دهند. بسیار خوشبین هستند و مثبت فکر می کنند. عاقل و اندیشمند و معقول هستند. از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و در هر شرایطی می توانند احساسات خود را کنترل کنند. به طور کلی روشنفکر و منعطف هستند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا از موضوعات این سایت راضی هستید ؟
    آیا دانش آموز دبیرستان پروفسور سمیعی هستید ؟
    کدهای اختصاصی
    <bgsound src="http://your/music/file.mid" loop="infinite">

    كد موسيقي براي وبلاگ